Koncert I - 21.07.2024r.
Jarosław Bester – akordeonista i kompozytor, doktor sztuk muzycznych, absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, laureat wielu międzynarodowych oraz ogólnopolskich konkursów akordeonowych.
Jest twórcą Bester Quartet (dawniej The Cracow Klezmer Band), jedynego w Polsce zespołu na stałe współpracującego z prestiżową nowojorską wytwórnią Tzadik Johna Zorna.
W swej grze, łącząc doświadczenia wyniesione z muzyki klasycznej z wieloma innymi stylami oraz zastosowaniu czytelnych form improwizacyjnych osiąga niezwykle energetyczną mieszankę ukazującą niespotykane dotąd możliwości barwowe jak i techniczne akordeonu. Dzięki temu jest uznawany za jednego z najoryginalniejszych muzyków na świecie.
W swoim dorobku poza płytami wydanymi w nowojorskim wydawnictwie Tzadik oraz udziale w wielu innych produkcjach fonograficznych ma na swoim koncie nagrania dla radia i telewizji w USA, Niemczech, Szwecji, Francji, Finlandii, a także w Polsce.
Występował w wielu prestiżowych salach koncertowych i klubach muzycznych na całym świecie m.in. w: USA, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Tajwanie, Szwecji, Szwajcarii, Austrii, Niemczech, Francji, Rosji, Ukrainie, Węgrzech, Belgii, Holandii, Czechach, Finlandii, Włoszech, Estonii, Litwie, Kanadzie, Hiszpanii, Mołdawii, Rumunii, Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Meksyku, Słowacji, Białorusi, Turcji, Brazylii, Danii.
Współpracował w wieloma wybitnymi muzykami z kręgu muzyki klasycznej jak i szeroko rozumianej muzyki awangardowej zajmując się nie tylko wykonawstwem, ale także aranżacją oraz kompozycją. Jego kompozycje oraz aranżacje wykonywane były przez m.in. kwartet smyczkowy Dafo, Orkiestrę Sinfonietta Cracovia, Aukso, Orkiestrę Kameralną im. św. Krzysztofa z Wilna, Capellę Bydgostiensis, kwartet smyczkowy NeoQuartet, Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii w Szczecinie.
Spośród wielu nazwisk, z którymi współpracował Artysta można by wymienić takie wybitności jak: John Zorn, Grażyna Auguścik, Tomasz Stańko, Jorgos Skolias, Dorota Miśkiewicz, John McClean, Don Byron, Roby Lakatos, Kurt Rosenwinkel, Frank London, Ernie Adams, Jerzy Maksymiuk, Waldemar Malicki, Vadim Brodsky, Vitold Rek, Maria Pomianowska, Anna Wandtke, Sebastian Wypych, Bronek Duży, Krzysztof Lenczowski, i wielu innych.
Koncert II - 28.07.2024r.
Piotr Bylica ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera.
Umiejętności swe doskonalił w mistrzowskiej klasie wiolonczeli prof. Juliusa Bergera w Hochschule fuer Musik w Augsburgu.
Laureat wielu nagród, m.in. Nagrody Specjalnej na III Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie (2001r.), I Nagrody oraz Nagrody Specjalnej na VII Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym im. D. Danczowskiego w Poznaniu (2002r.).
Jako solista występował z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Olsztyńskiej, orkiestry „Concerto Avenna” oraz „Chopin Academia Orchestra”.
Jego repertuar obejmuje utwory komponowane od baroku po dzieła najnowsze.
Sławomir Cierpik pianista, pracownik naukowy, pedagog, członek Stowarzyszenia Małopolska Manufaktura Sztuki. Absolwent z wyróżnieniem Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu prof. Tadeusza Żmudzińskiego oraz w klasie kameralistyki prof. Marii Szmyd-Dormus (1992).
Obecnie pracuje na stanowisku profesora Akademii Muzycznej w Krakowie, w Katedrze Kameralistyki w stopniu doktora habilitowanego. Po studiach doskonalił swoje umiejętności na kursach muzycznych m.in. u prof. Ryszarda Baksta oraz Wiener Schubert Trio.
Jest laureatem nagród i wyróżnień, m.in. II nagrody na XI Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi (1992), II miejsca na konkursie poświęconym twórczości kameralnej W. A. Mozarta w Krakowie (1991) oraz nagrody dla najlepszego zespołu Kursu Muzyki Kameralnej w Weikersheim (1992) w Niemczech.
Brał udział w Koncercie Roku w Warszawie (1992) organizowanym przez Ministerstwo Kultury i Sztuki dla wyróżniających się studentów uczelni artystycznych. Jest laureatem złotej odznaki w konkursie Primus inter Pares ufundowanej przez Prezydenta Miasta Krakowa. Ma na swoim koncie liczne prawykonania utworów, także pisanych dla niego. Jego dorobek koncertowy obejmuje dwadzieścia lat współpracy w ramach trio fortepianowego Reiner Trio.
Prowadzi warsztaty pianistyczne dla dzieci i młodzieży. Ma w swym dorobku nagrania telewizyjne, radiowe i płytowe. Obecnie związany jest z triem fortepianowym Malawski Trio. Współpracuje z najwybitniejszymi polskimi solistami. Koncertuje w kraju i za granicą.
Quartetto Nero to kwartet smyczkowy instrumentów historycznych, który skupia swoją działalność wokół poszukiwania autentycznego brzmienia muzyki epok baroku, klasycyzmu i romantyzmu, poprzez zachowanie odpowiedniego instrumentarium oraz interpretację zgodną z historycznymi praktykami wykonawczymi. Zespół sięga też w swoim repertuarze po dzieła późniejsze, w pełni wykorzystując ramy czasowe, w których struny jelitowe były w użyciu. Do kręgu szczególnych zainteresowań kwartetu należy wykonawstwo muzyki polskiej, a jedną z idei zespołu jest przybliżenie publiczności historii kwartetu smyczkowego jako formacji kameralnej.
Agata Habera | skrzypce
Paulina Woś | skrzypce
Anna Wieczorek | altówka
Katarzyna Cichoń | wiolonczela
Quartetto Nero jest laureatem I miejsca i Nagrody specjalnej na konkursie „II Forum Kameralne Muzyki Dawnej” w Poznaniu (2016), a także finalistą międzynarodowego konkursu zespołów kameralnych muzyki dawnej XVIII. Biagio–Marini Wettbewerb w Neuburgu w Niemczech (2017) oraz Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie (2019). W 2019 r. członkinie kwartetu otrzymały stypendium z programu “Młoda Polska” za wybitne osiągnięcia artystyczne.
W grudniu 2019 r. ukazała się debiutancka płyta Quartetto Nero z utworami na kwartet smyczkowy polskich kompozytorów romantycznych – S. Moniuszki i K. Kurpińskiego.
Zespół prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju i za granicą. Występował m.in. podczas serii koncertowej Fringe w ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej w Utrechcie (Festival Oude Muziek, Holandia, 2018), a także dwukrotnie podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej ECOS (Festival Internacional de Música Antigua de Sierra Espuña, Hiszpania, 2018 i 2019). W 2019r. Quartetto Nero nawiązało też współpracę z krakowskim festiwalem muzyki dawnej Misteria Paschalia. W 2020 r. zespół zrealizował nagrania kilku koncertów on-line w ramach programu stypendialnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Kultura w sieci. Quartetto Nero wystąpiło także m.in. w ramach festiwali Radix Poloniae (2020), Szczeciński Festiwal Muzyki Dawnej (2020), Młoda Muzyka Dawna (2021), czy Bratysławski Festiwal Mozartowski (Bratislava Mozart Festival, Słowacja, 2023).
Kazimierz Olechowski gry na skrzypcach uczył się pod kierunkiem prof. Antoniego Cofalika w Krakowie i prof. Zenona Brzewskiego w Warszawie. Kształcił swe umiejętności u takich mistrzów jak m.in. I. Dubiska, W. Marschner, R. De Barbieri, Y. Menuhin czy R. Ricci.
Po kilkuletniej karierze solistycznej wzbogaconej licznymi sukcesami na międzynarodowych konkursach skrzypcowych (m.in. Paganini-Genua, Wieniawski-Poznań, Bach-Lipsk) wyjeżdża do Francji, gdzie do tej pory pełni funkcję koncertmistrza Opery Narodowej w Lyonie.
Współpracuje z wieloma orkiestrami na świecie : Monachium, Paryż, Genewa, Madryt, Berlin czy Montreal.
Będąc licealistą wraz z Panią Mariolą Cieniawą i Panią Ewą Miecznikowską otrzymują pierwszą nagrodę na konkursie muzyki kameralnej w Kaliszu w 1980 roku.
Gra na instrumencie Carlo Antonio Testore – Mediolan 1732.
Ewa Miecznikowska, urodzona w Krakowie w rodzinie artystów plastyków. Rozpoczęła naukę gry na wiolonczeli w PPSM w Krakowie u prof. Marii Drozd, którą kontynuowała w PLM, w klasie prof. Krzysztofa Okonia.
W latach licealnych zdobyła pierwszą nagrodę na konkursie wiolonczelowym w Elblągu i konkursie kameralnym w Kaliszu (trio M. Cieniawa, K. Olechowski), przygotowanym przez prof. Antoniego Cofalika i Irenę Rolanowską.
W 1983 r. podjęła studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Witolda Hermana.
Zdobyła trzecią nagrodę na konkursie D. Danczowskiego w Poznaniu. W 1987 r. otrzymała dyplom z wyróżnieniem i stypendium na dalsze studia u Ralpha Kirshbauma w RNCM w Manchesterze.
Laureatka the Webster Quartet Award, Farm hill cello prize i Pierre Fournier grant. W 1992 r. po krótkim pobycie w Hiszpanii objęła pozycję wiolonczelistki w ONL w Lyonie, a w roku 1999 Ivan Fisher wybrał ją na solistkę opery narodowej w Lyonie, gdzie pracuje do dziś.
Współpracuje z Orchestre de Paris, wykłada na kursach letnich w Akademii Vanderbilt, Aix en Provence. Regularnie występuje jako solistka i kameralistka. Zaangażowana w projekty muzyczne wiążące muzykę i medycynę. Gra na francuskiej wiolonczeli Paul Blanchard z 1888 roku.
Mirosław Herbowski jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończył w 1982 roku otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Studiował w klasie fortepianu prof. Ireny Sijałowej-Vogel, uczennicy H. Neuhausa. Uzupełniał studia na kursach mistrzowskich prowadzonych przez: R. Buchbindera, I. Klansky’ego, F. Raucha, P. Rosena i N. Salzmann.
Jest finalistą i laureatem konkursów muzycznych w Warszawie, Rotterdamie i Rzymie. Od 1982 roku koncertuje systematycznie w Polsce, niemal całej Europie, Gruzji, ZEA, Japonii i USA. Brał udział w festiwalach muzycznych w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie oraz w Jakobstad, Helsinkach, Kopenhadze i Salzburgu. Ma na swoim koncie występy w Mozarteum, Filharmonii Berlińskiej, Konserwatorium Moskiewskim, Columbia Artist International Hall i Steinway Hall w Nowym Jorku.
Dokonał wielu nagrań telewizyjnych i radiowych dla telewizji polskiej, fińskiej i szwedzkiej. Nagrał kilka płyt CD z utworami m. in. Brahmsa, Francka, Schuberta, Hindemitha i Strawińskiego.
Jeszcze w czasie studiów podjął pracę na Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie w okresie 1981 – 1989 był asystentem i adiunktem. W latach 1989 – 1997 był wykładowcą i kierownikiem sekcji fortepianu w Konserwatorium w Jakobstad w Finlandii, a później docentem w Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze, gdzie prowadził klasę fortepianu do 2000 roku. Od roku 2001 wykłada ponownie w Akademii Muzycznej w Krakowie, w której uzyskał w 2003 roku tytuł doktora habilitowanego. W roku 2014 otrzymał tytuł Profesora Sztuk Muzycznych. Od roku 2004 jest profesorem Uniwersytetu Rzeszowskiego w Instytucie Muzyki, a obecnie na Wydziale Muzyki. Prowadził kursy pianistyczne m. in. w Krakowie, Göteborgu, Helsinkach, Jakobstad, Kopenhadze, Nowym Jorku i na terenie całej Polski. Był członkiem jury kilkudziesięciu konkursów muzycznych w Polsce i za granicą.
Monika Paluch jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie fortepianu prof. Mirosława Herbowskiego.
Uczestniczka m.in. Festiwalu Pianistycznego Gloria Artis w Wiedniu, Ogólnopolskiej Sesji Naukowej Muzyka Fortepianowa Krajów Północy w Krakowie oraz Cieszyńskich Spotkań z Muzyką. Wiosną 2019 r. występowała w Akranes, Borgarnes i Rejkiawiku w Islandii oraz zdobyła II nagrodę na XIII Międzynarodowym Konkursie Interpretacji Muzycznej im. Wandy Wiłkomirskiej w Przemyślu.
Swoje umiejętności doskonaliła podczas XII Międzynarodowego Kursu Pianistycznego w Katowicach. Brała udział w III i V Międzynarodowym Festiwalu Duetów Fortepianowych Duettissimo w Krakowie, XXXI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Leżajsku oraz X Jubileuszowym Festiwalu Muzyczna Korzkiew.
Jest nauczycielką w państwowych szkołach muzycznych w Leżajsku i Łańcucie.
Hanna Pozorska pochodzi z rodziny o tradycjach muzycznych. Swoją grę na skrzypcach zaczęła w wieku 6 lat. W 2022 roku ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II st. im. F. Nowowiejskiego w Gdańsku w klasie prof. Małgorzaty Skorupy. Obecnie jest studentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dr hab. Agaty Szymczewskiej, prof. UMFC.
Jest laureatką ponad 50 konkursów skrzypcowych oraz kameralnych w kraju i zagranicą. Do jej największych osiągnięć należą m.in.:
Grand Prix Ogólnopolskich Przesłuchań CEA (Katowice, 2015),
VII miejsce na XIII. International Russian Rotary Children’s Music Competition (Moskwa, 2015),
Grand Prix i Nagroda Specjalna w XIII Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. G. Bacewicz, (Wrocław, 2016),
I miejsce i Nagroda Specjalna w V Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Rodziny Grobliczów (Kraków, 2016),
I miejsce w Młodzieżowym Konkursie na Skrzypce Solo im. T. Wrońskiego (Tomaszów Mazowiecki, 2018),
Grand Prix w 4th International Music Competition (Wilno,2018),
Grand Prix i Nagroda Specjalna w II Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. J. Kaliszewskiej (Poznań, 2019),
I miejsce i Nagroda Specjalna na XIII Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym Pamięci A. Januszajtis (Gdańsk, 2019),
I miejsce i Nagroda Specjalna na VI Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Rodziny Grobliczów (Kraków, 2019),
I miejsce i Nagroda Specjalna na XVII Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im.G.Ph.Telemanna (Poznań, 2020),
Grand Prix i Nagrody Specjalne na V Ogólnopolskim Konkursie Indywidualności Muzycznych ATMA (Zakopane, 2020) ,
Tytuł Finalisty na Ysaye Junior International Music Competition (2022),
I miejsce na American Music Talent Competition (2022),
Grand Prix na IX Odin International Music Online Competition (2022),
III miejsce na 10th International Louis Spohr Violin Competition (Weimar, 2022),
I miejsce na II Międzyuczelnianym Konkursie Kaprysów Skrzypcowych im. Jana Staniendy (Warszawa, 2023),
II miejsce na 15th International Arthur Grumiaux Violin Competition (Bruksela, 2023),
I miejsce i Nagroda Specjalna na V Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Muzyki
Polskiej im. Wandy Wiłkomirskiej (Częstochowa, 2023).
Występowała na salach koncertowych w Polsce, Niemczech, Belgii, Słowacji, Litwie, Norwegii, Rosji i Stanach Zjednoczonych.
Swoje umiejętności rozwijała pod kierunkiem wybitnych skrzypków takich jak: Alena Baeva, Maxim Vengerov, Midori Goto, Noah Bendix-Balgley, Timothy Chooi, Miriam Fried Biss, Mihaela Martin, Nikki Chooi, Krzysztof Jakowicz, Konstanty Andrzej Kulka, Bartłomiej Nizioł, Jan Stanienda, Tadeusz Gadzina, Weigang Li, Shanshan Yao.
Hanna Pozorska koncertowała jako solistka na festiwalach muzycznych w kraju i za granicą m.in.: podczas Rockport Music Festival, Valdres Festival w Norwegii, festiwalu Emanacje organizowanego przez Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, festiwalu Wawel o zmierzchu, festiwalu Muzyczna Korzkiew, festiwalu Muzyczne Przestrzenie.
W latach 2017-2022 uczestniczyła w Morningside Music Bridge w Bostonie – międzynarodowym programie dla najwybitniejszych muzyków z całego świata. Była także koncertmistrzem Lusławickiej Orkiestry Talentów. Obecnie jest pierwszym skrzypkiem w Penderecki Youth Orchestra w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego.
Jako solistka występowała z orkiestrą Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im F. Chopina w Gdańsku, orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, orkiestrą CORda Cracovia, orkiestrą kameralną “Accademia dell’Arco”, Radomską Orkiestrą Kameralną, Cappella Istropolitana Chamber Orchestra, orchestra Hochschule fur Musik „Franz Liszt”.
Jest stypendystką Prezydenta Miasta Gdańska, Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, Programu Stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” oraz stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia artystyczne. W 2021 roku zdobyła Pomorską Nagrodę Artystyczną w kategorii Pomorska Nadzieja Artystyczna. Brała również udział w projekcie “Prezentacje” organizowanego przez Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego.
Tadeusz Wawrowski urodził się w 2004 roku w Warszawie. W 2023 roku ukończył z wyróżnieniem Ogólnokształcące Liceum Muzyczne im. Zenona Brzewskiego w Warszawie, w klasie wiolonczeli Piotra Hausenplasa oraz Stanisława Firleja. Obecnie jest na pierwszym roku studiów licencjackich w klasie wiolonczeli Danjulo Ishizaki na Hochschule für Musik w Bazylei.
Występował w Stanach Zjednoczonych, Austrii, Czechach, Niemczech, Chorwacji, Szwajcarii, Francji, Polsce oraz na Słowacji. Koncertował jako solista z takimi orkiestrami jak Filharmonia Zielonogórska, Sinfonia Iuventus oraz Warszawska Orkiestra Smyczkowa. Występował również na wielu festiwalach muzycznych jako solista i muzyk kameralny, m.in. „Vitis Music Sfera”, „Muzyczne Przestrzenie”, „EMANACJE”, „Muzyczna Korzkiew”, „Nieodwołany Festiwal”. Był stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci (2019-2023), fundacji “Marian und Zofia Kirsch Stiftung” (2023-2024), “LYRA Stiftung” (2023) oraz czterokrotnie uczestniczył w prestiżowym programie muzycznym „Morningside Music Bridge” w Bostonie (2020-2023), gdzie występował w Jordan Hall w New England Conservatory.
W 2023 roku otrzymał również nagrodę im. Stuarta Hollanda, która co roku jest przyznawana najlepszym uczestnikom kursu. Jest laureatem wielu konkursów narodowych i międzynarodowych: I Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „OPUS 2022” w Krakowie (2022), III Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Vienna Classical Music Academy”, w Wiedniu (2022), I Nagroda oraz Nagroda Specjalna Ambasady Polskiej na 15. Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Jana Vychytila, Praga, Czechy (2021), III Nagroda na 12. Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym „Antonio Janigro Junior”, Zagrzeb, Chorwacja (2020) .
Tadeusz gra obecnie na włoskim instrumencie zbudowanym przez Antonio Gibertiniego w Parmie w 1847 roku.
Mateusz Dubiel pochodzi z Bielska-Białej, urodzony w 2004 roku, w 2023 roku ukończył szkołę średnią w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w rodzinnym mieście, w klasie fortepianu p. Anny Skarbowskiej. Obecnie kształci się w klasie fortepianu prof. Mirosława Herbowskiego w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.
Jest laureatem nagród na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych, m.in I miejsca na 51. Ogólnopolskim Konkursie im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2022), II miejsca na III Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Jeune Chopin” w Lugano w Szwajcarii (2023), II miejsca na Bałtyckim Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Gdańsku w 2023, I miejsca i 4 nagród dodatkowych na 27. Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina dla Dzieci i Młodzieży w Szafarni, VI miejsca na XII Międzynarodowym Konkursie Młodych Pianistów „Arthur Rubinstein in Memoriam” w Bydgoszczy w roku 2021.
Brał udział w lekcjach mistrzowskich u takich artystów jak prof. Lidia Grychtołówna, prof. Andrzej Jasiński, prof. Piotr Paleczny, Angela Hewitt, prof. Arie Vardi. Aktywnie koncertuje w kraju i za granicą m.in: na Zamku Królewskim w Warszawie, w Festsaal des Amtshauses Hietzing w Wiedniu, Domu Urodzenia Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli, Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Centrum Muzyki Vigyázó Sandor w Budapeszcie, Filharmonii Pomorskiej. W 2023 r. koncertował w Tokio (na festiwalu „Chopin in Omotesando”), Hamamatsu, Osace i Kobe (Japonia), ponadto w tym samym roku występował z recitalami m.in.: w Stanach Zjednoczonych, Paryżu, Wilnie, Hamburgu, Kolonii, i na Majorce.
Występował na Festiwalach muzycznych takich jak m.in „Maraton Chopinowski” Polskiego Radia Chopin czy „Chopinowskie Interpretacje Młodych” w Koninie-Żychlinie (I miejsce w roku 2022). Laureat nagrody Prezydenta Miasta Bielska -Białej w dziedzinie kultury i sztuki IKAR 2021, Stypendysta Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci w latach 2019-2023, Fundacji Teresy Sahakian przy Zamku Królewskim w Warszawie, Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu (2020, 2022) oraz laureat programu stypendialnego „Młoda Polska” w roku 2021.
Paweł Motyczyński
„W muzyce, jak w miłości, najistotniejsze jest oddanie i kreatywność. I umiejętność wyrażenia tego co czujesz najprawdziwiej jak potrafisz.”
Dr Paweł Motyczyński, pianista z pasją, otwartością i zamiłowaniem do zimy. Góry, lasy iglaste i niskie temperatury północy są odzwierciedlone w jego doborze repertuaru, gdzie przeważają utwory kompozytorów skandynawskich i bałtyckich. Jego gra to gra obrazami, gdzie świadome i nieświadome rozumienie muzyki przenikają się ze sobą.
Paweł Motyczyński wieku 28 lat uzyskał stopień doktora sztuki w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. dra hab. Mirosława Herbowskiego. Jest laureatem międzynarodowych konkursów pianistycznych w Rzymie, Krakowie i Budapeszcie oraz uczestnikiem XVII Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w Warszawie. Występuje w największych salach koncertowych i filharmoniach w Niemczech, Polsce, Szwajcarii, Austrii, Danii i Holandii.
Jego wszechstronność zaprowadziła go także do miejsc specjalnych. Koncertował w pawilonie polskim w ramach EXPO 2015 w Mediolanie (recitale chopinowskie) oraz był uczestnikiem Europejskiego programu pianistycznego „Fortepian odzwierciedleniem kultury europejskiej”, który odbywał się w Polsce, Francji, Austrii, Mołdawii i Macedonii. Od 2020 roku jest docentem Wyższej Szkoły Muzyki i Teatru w Rostocku (HMT Rostock).
Cracow Golden Quintet to zespół doceniany zarówno w kraju, jak i na arenie międzynarodowej, czego potwierdzeniem jest szereg nagród: II nagroda i dwie nagrody specjalne w Międzynarodowym Konkursie Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie (2019); I nagroda w Rome International Music Competition w ramach Rome Chamber Music Festival (2016); I nagroda w Madrid International Music Competition (2016); I nagroda w International Music Competition w Londynie (2015); I nagroda w Międzynarodowym Przeglądzie Zespołów Kameralnych w Jaworze (2015); I nagroda w International Competition „Davorin Jenko” w Belgradzie (2015).
Cracow Golden Quintet był wielokrotnie zapraszany na międzynarodowe festiwale muzyczne, takie jak: Paderewski Festival w Stanach Zjednoczonych, Alexander Arutiunian International Wind Festival w Armenii, Crusell Music Festival w Finlandii, Międzynarodowy Festiwal Leoša Janáčka w Republice Czeskiej, ISA Festival w Austrii, Międzynarodowy Festiwal „Ogrody Muzyczne” w Warszawie, Międzynarodowy Festiwal „Młodzi Artyści w Krakowie”, Międzynarodowy Przemyski Festiwal „Salezjańskie Lato”; a także do prestiżowych sal koncertowych: Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie, Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Krakowskiej im. Karola Szymanowskiego, Filharmonii Podkarpackiej im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, czy Zamku Królewskiego na Wawelu.
Cracow Golden Quintet bierze również udział w prawykonaniach oraz nagraniach utworów z XX i XXI wieku. Zespół współpracuje z wytwórnią DUX, Warner Classics, a także z austriackim ORF. W 2020 roku, nakładem wydawnictwa DUX, ukazała się jego debiutancka płyta z muzyką polską, która została nominowana do nagród Akademii Fonograficznej Fryderyk 2021 w kategorii Album Roku Muzyka Kameralna. Krążek zyskał pochlebne recenzje w kraju i za granicą. W roku 2021 zespół podjął współpracę z pianistą i kompozytorem Aleksandrem Dębiczem. 9 września 2022 roku, nakładem Warner Classics, ukazała się najnowsza płyta pianisty z udziałem kwintetu. Na krążku zatytułowanym Sideways można usłyszeć m.in. Błękitną rapsodię George’a Gershwina w opracowaniu na kwintet dęty i fortepian oraz nowy utwór Aleksandra Dębicza The Portals. W grudniu 2023 roku ukazała się płyta Polish Wind Quintets vol. 2 – drugi krążek w serii promującej muzykę polskich kompozytorów.